سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محمد نبی رودکی - نامزد نهمین دوره مجلس شورای اسلامی
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 11
کل بازدید : 30602
کل یادداشتها ها : 25
خبر مایه


تهدید در برابر تهدید راهبرد مجلس نهم در حوزه سیاست خارجی

جناب رودکی ! گفتمان حاکم بر جبهه متحد اصولگرایی چه نوع گفتمانی است؟
به نظرم جبهه متحد را نمی توان جدا از گفتمان اصولگرایی ناب دانست. گفتمان اصولگرایی در واقع اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی و انقلاب و التزام به ولایت فقیه و تلاش برای صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسداشت قانون اساسی است. معتقدم هر فردی که دارای این ویژگی ها و خصیصه ها باشد در جرگه اصولگرایی قرار دارد. جبهه متحد اصولگرایان نیز در راستای اشاعه این گفتمان لیست انتخاباتی خود را که تحت نظارت آیات مهدوی کنی و یزدی که به نوعی معتمد نظام و انقلاب هستند تحت سازوکار 7+8 تعیین کرد که این لیست امروز در پیش روی مردم تهران است.


فکر می کنید که یک نماینده مجلس باید دارای چه ویژگی هایی باشد ؟
بک نماینده باید انقلابی و متدین باشد و در عین حال شجاعانه عمل کند و و کارآمد باشد .اعتقاد و التزام به ولایت فقیه نیز از ویژگی های بسیار مهم برای یک نماینده است چرا که ما طی سی و سه سال گذشته با تکیه بر اصل مترقی ولایت فقیه توانسته ایم در گذرگاه‌ها و بحران ها عبور کنیم و مطمئنا اگر نماینده ای این ویژگی را نداشته باشد نمی تواند در بزنگاه ها وارد عمل شده و از سالها مقاومت ملت ایران برای دستیابی به جمهوری اسلامی دفاع کند.

انتخابات نهمین دوره مجلس چه حساسیتی دارد؟
ببینید هر فردی با حضور در پای صندوق های رای چهار سال سرنوشت کشور را را با رای خود تعیین می کند.فکر می کنم که این حساس ترین بعد انتخابات در کشور ما به حساب می آید و
 می تواند در سرنوشت کشور بسیار تاثیر گذار باشد. از دیگر سو حضور مردم پای صندوق های رای تبعات دیگری نیز در پی دارد. به تعبیری حضور مردم در انتخابات اقتدار و امنیت کشور را تامین می سازد.امروز ایران اسلامی از سوی برخی از کشورهای غربی و علی الخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدید می‌شود.فکر می کنم که این حضور پرشور مردمی مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان ملت ایران باشد. البته من معتقدم 12 اسفند نیز مانند 22 بهمن امسال بسیار پرشکوه و حماسی برگزار خواهد شد و این روز به روز یاس و ناامیدی دشمنان بدل خواهد گشت.


به نظر شما مجلس شورای اسلامی در چه جایگاهی قرار دارد؟ نظرتان در خصوص اینکه برخی می‌گویند مجلس در راس امور نیست چیست؟
ببینید فکر می کنم که زیاد نباید به اظهار نظر ها گوش کرد چرا که ملاک قانون اساسی است و در این قانون نیز ما اصل تفکیک قوا را داریم و وظایف و اختیارات هر یک از قوا به صراحت روشن شده است و طبق همین وظایف و اختیارات است که می توان به قطع گفت مجلس در راس امور است. نمایندگان باید در مجلس آینده به شدت دنبال تقویت بعد نظارت باشند و با هرمجری که مطابق قانون عمل نمی کند برخورد می کنند.


رابطه میان تحولات بیداری اسلامی با نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی چگونه است؟
به هر حال موج بیداری اسلامی و بیداری جهانی از استقامت و ایستادگی ملت ایران و رهبری داهیانه ولایت فقیه نشات گرفته است و هیچ کس نمی تواند تاثیرات انقلاب را بر تحولات خاورمیانه انکار کند .به نظرم امروز تحولات منطقه به شدت دستخوش تغییرات مهمی شده است و دیکتاتورهای وابسته به غرب متزلزل شده اند.
در این میان ما باید به دنبال آن باشیم که جایگاه ایران به عنوان یک الگوی الهام بخش تقویت شود. انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از همین جهت حائز اهمیت است.

شما در مجلس هفتم نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی بودید. نگاهتان در خصوص روابط فعلی میان ایران و غرب چیست؟
خوب غربی ها همچنان می گویند تمام گزینه ها روی میز است و ما نیز به روند روبه رو شد خود ادامه می‌دهیم و فکر می کنم این روند همچنان ادامه دارد چرا که ما اصلا به فکر عقب نشینی نیستم. البته در این‌میان کشورهای غربی هرآنچه را که در چنته داشته اند مصرف کرده اند .این روزها نیز عملا مشخص شده است که تهدید ایران به چه میزان می تواند برای کشورهای غربی هزینه آور باشد.پس از قطع نفت ایران به دو کشور اروپایی مشخص شد که ایران ظرفیتهای بسیاری را برای پاسخ به اقدامات غرب دارد. اما به طور کلی من معتقدم تا زمانی که خوی استکباری در میان سیاستمداران غرب و علی الخصوص آمریکا وجود دارد هیچ گاه روابط بین ما و آمریکا پدید نمی آید. امیدواریم اروپایی ها نیز درک کرده باشند که پیروی از آمریکا به چه میزان می تواند برای آنها هزینه بر باشد. مطمئنا راهبرد مجلس نهم در حوزه سیاست خارجی راهبرد تهدید در برابر تهدید است.

به عنوان آخرین سئوال!فکر می کنید اولویت های مجلس نهم باید در چه حوزه هایی باشد؟
مقام معظم رهبری دهه چهارم از انقلاب را دهه عدالت و پیشرفت نام گذاری کرده اند و مجلس نهم باید مطالبات اساسی مردم برای توسعه و پیشرفت را با قدرت تر از گذشته دنبال کند .فکر می کنم اولویت مجلس نهم بهبود وضع اقتصاد و بخصوص اشتغال و مبارزه با گرانی است که این موارد باید با همکاری دولت صورت پذیرد.پیش بینی من این است مجلس نهم از آن اصولگرایان است اما چون هم اکنون در فضای فعلی سیاسی کشور تشکل های مشکوک و جدیدی پیدا شده اند ما در مجلس نهم باید توجه کنیم که از درون مجلس لطمه نخوریم و بتوانیم با یک وحدت رویه به دنبال تحقق شعارها و اهداق اصولگرایی باشیم . ما از آمریکا و اسرائیل ترسی نداریم بلکه دغدغه اصلی ما همگرایی و دستیابی به یک وحدت کلی برای حل چالش های اقتصادی کشور است. در پایان می خواهم بگویم امیدوارم وحدت بزرگ اصولگرایان در مجلس بسیار محکم و قوی باشد.

با تشکر از شما
من هم ممنونم 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ